شنبه 15 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ دریاچه عروس یا درياچه حليمه جان | دیدنی های دریاچه (1402)

⚡ دریاچه عروس یا درياچه حليمه جان | دیدنی های دریاچه (1402)

⚡ دریاچه عروس یا درياچه حليمه جان | دیدنی های دریاچه (1402)


نویسنده: زهرا آذرنیوش
31 تیر 1395

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡ دریاچه عروس یا درياچه حليمه جان | دیدنی های دریاچه (1402) جهت اجاره و رزرو



  • همه چیز درباره دریاچه عروس حلیمه جان :

دریاچه عروس حلیمه جان، از دریاچه‌های زیبای شمال ایران است و در منطقه رودبار قرار دارد. دریاچه عروس در روستایی به نام حلیمه جان قرار دارد و اکثر مردم روستا نیز دریاچه را «دریاچه حلیمه جان» می‌نامند. این دریاچه در شمال شرق رودبار و ۳۰ کیلومتری آن قرار دارد. فاصله دریاچه تا شهر رشت، حدود ۴۲ کیلومتر است. 
مهم‌ترین ویژگی دریاچه، وجود رنگ زیبا و متغیر آن است. رنگ سبز و آبی رویایی آن، چشم‌انداز حیرت‌انگیزی به دریاچه می‌دهد و زیبایی شگفت‌آوری را مقابل چشم گردشگران خلق می‌کند. انعکاس تصویر آسمان زیبا و درختان جنگل در دریاچه عروس، چشم‌اندازی کم‌نظیر و جذاب برای عکاسی ایجاد می‌کند. اگر قصد سفر به این دریاچه را دارید می توانید اقدام به اجاره ویلا ها با قیمت مناسب در روستای حلیمه جان کنید. 

دریاچه عروس حلیمه جان

 

آدرس : استان گیلان، بزرگراه قزوین – رشت به سمت منجیل و رودبار، جاده حلیمه جان

ساعت بازدید : شبانه روزی

هزینه ورودی : رایگان
 

  • مسیر دسترسی به دریاچه عروس :

اگر قصد دارید از تهران به شمال بروید و دریاچه عروس را ببینید، فاصله دریاچه از تهران، حدود ۲۸۰ کیلومتر است و نیاز به حدود سه ساعت و ۱۰ دقیقه رانندگی دارد. گردشگران تهرانی به علت فاصله کم دریاچه تا تهران، از دریاچه عروس حلیمه جان به عنوان یکی از مقاصد یک روزه سفر و گردش خود استفاده می‌کنند. 
استفاده از آزادراه قزوین-رشت، بهترین مسیر دسترسی به دریاچه عروس است. بعد از عبور از منجیل، به سمت رودبار می‌روید و پس از پنج کیلومتر رانندگی از رودبار، تابلوی ورودی روستای حلیمه جان را می‌بینید. بعد از ورود به جاده فرعی، با حدود دو کیلومتر رانندگی در میان درختان، به روستای حلیمه جان می‌رسید. بعد از آن به سمت راست می‌پیچید و با طی مسافتی حدود دو الی سه دقیقه، دریاچه زیبای عروس را مقابل چشمانتان می‌بینید.

دریاچه عروس حلیمه جان

 

  • علت نام‌گذاری دریاچه حلیمه جان به دریاچه عروس :

وقتی دریاچه عروس را از نزدیک ببینید، متوجه دورنگی آب آن می‌شوید. وجود هوای آرام و بدون باد در منطقه، جلبک‌ها را به سطح آب می‌آورد و آب دریاچه که از جلبک پوشیده می‌شود، به رنگ سبز درمی‌آید؛ اما وقتی باد می‌وزد، جلبک‌ها کنار می‌روند و انعکاس تصویر آبی آسمان در آب دریاچه حلیمه جان، دریاچه را در جاهای بدون جلبک، به رنگ آبی درمی‌آورد. 
مردم محلی، نام‌گذاری دریاچه حلیمه جان به دریاچه عروس را به این علت می‌دانند که تصویر کنار رفتن جلبک‌ها و برآمدن آبی آب دریاچه، به برداشتن تور از چهره عروس شبیه است. 

دریاچه عروس حلیمه جان

 

  • دیدنی‌های دریاچه عروس حلیمه جان :

گونه‌های خاصی از موجودات دریایی در دریاچه عروس حلیمه جان زندگی می‌کنند که شامل انواع ماهی، ماهی سفید، قورباغه‌ها و لاک‌پشت‌ها می‌شوند. مردم روستا نیز دام‌های اهلی خود را برای چرا به اطراف دریاچه می‌آورند. تماشای چرای گاوها در اطراف دریاچه، یکی از چشم‌اندازهای زیبا برای عکاسی طبیعت‌دوستان است. 

دریاچه عروس حلیمه جان

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مجله ایران بوم گردی گیلان

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ